Автомобільні поради

Як зняти клеми з акумулятора в машині

Акумулятори для авто, як і кожна річ потребують контролю і догляду. Навіть акумулятори, які лежать без використання, вимагають регулярної перевірки: слід періодично перевіряти їх на наявність тріщин, витоків електроліту, накладання осадів і т. д. Для того щоб здійснити повний огляд приладу, його необхідно відключити та витягти із автомобіля, і для цього потрібно від’єднати клеми. Порушення послідовності цих дій може мати неприємні і, в деяких випадках, небезпечні наслідки. Власне, можуть виникнути іскри, короткі замикання або навіть загоряння. Однак, якщо дотримуватися правильної послідовності та процедур, процес від’єднання клем буде простим і безпечним. В цій статті ми відповімо на запитання, як зняти клеми з акумулятора швидко і правильно.

Який інструмент знадобиться для роботи?

Для зняття автомобільного акумулятора вам знадобиться гайковий ключ розміром 10 або 13 міліметрів. Фахівці рекомендують використовувати ключ із спеціальними торцевими головками. Зазвичай для від’єднання клем достатньо десятиміліметрового гайкового ключа. Крім того, цей самий ключ може бути використаний і для відкручування кріплення, що розташоване над акумулятором.

Як зняти клеми акумулятора: коротка інструкція

Щоб правильно від’єднати клеми від автомобільного акумулятора (АКБ), слід дотримуватися такого послідовного плану:

  1. Перш за все, перед роботою з акумулятором слід відключити всю електроніку в автомобілі та вимкнути запалювання. Рекомендується також закрити дверцята та підняти віконця в автомобілі, забезпечуючи безпеку під час цього процесу.
  2. Потім необхідно відкрити капот автомобіля та зафіксувати в статичному положенні, щоб він був постійно відкритим. Для досягнення цієї мети застосовуємо металічні штопори стояки.
  3. Варто врахувати, що акумулятор може мати захисну кришку на плюсовій клемі. Якщо така кришка відсутня, рекомендується обмотати плюсову клему ганчір’ям, щоб уникнути виникнення іскри.
  4. Почніть з послаблення гайки, яка фіксує мінусовий провід на акумуляторі.
  5. Спочатку від’єднайте негативну клему. Для цього можна використовувати викрутку або обережно похитати клему з боку в бік.
  6. Після цього переведіть увагу на плюсову клему та послабте гайку, яка її фіксує. Під час цієї операції важливо уникати одночасного контакту ключа або викрутки з плюсовою клемою та будь-якою металевою деталлю під капотом.
  7. Остаточно зніміть плюсову клему так само, як і мінусову, обережно похитуючи її з боку на бік або за допомогою викрутки, якщо потрібно.

Яку клему зняти першою

Як одягнути клеми і підключити акумулятор

Для повернення клем на їхнє попереднє місце слід дотримуватися зворотного порядку із обов’язковим дотриманням зазначеної послідовності дій. Тобто спершу встановлюється плюсова, пізніше мінусова. Для під’єднання джерела живлення спочатку необхідно взяти клему плюсового дроту, який підходить від електричних ланцюгів машини, і надіти на плюс АКБ. Послаблюйте гайку на клемі і простежте, щоб остання опустилася до кінця.

Після цього, за допомогою гайкового ключа необхідно затягнути гайкою клему доти, доки вона стане нерухомою. Для перевірки потрібно похитати з’єднання рукою, і підтягнути ще раз.

Негативний дріт має бути встановлений, як і позитивний. Одягти мінусовий дріт з клемою, який підходить від корпусу автомобіля і затягнути гайковим ключем.

Якщо будь-яка клема не дістає до акумулятора – це означає, що джерело живлення стоїть не на своєму місці. Необхідно поставити АКБ на посадочне місце.

Після під’єднання двох клем, потрібно відключити сигналізацію і спробувати завести машину. Якщо автомобіль не заводиться, необхідно перевірити з’єднання на батареї, на генераторі, а також мінусовий дріт, щоб надійно був прикріплений до кузова.

Якщо і після цього авто не заводиться, значить або джерело живлення розряджене, або АКБ втратила функціональність.

Важливо зазначити ще одну ситуацію, яка може виникнути. Деякі сучасні європейські автомобілі можуть зазнати збою в роботі бортового комп’ютера при повному відключенні акумулятора. Щоб уникнути подібних проблем, рекомендується використовувати портативний акумулятор. В наші дні, такі пристрої доступні в широкому асортименті на ринку. Більшість з них працюють на літієвих акумуляторах і використовуються як стартерні, коли стандартний АКБ повністю сів. Проте вони також можуть служити як резервний джерело живлення під час відключення батареї.

В даному випадку, перед відключенням клем, просто підключіть “крокодилові” зажими портативного акумулятора до клем акумулятора автомобіля. Це забезпечить стабільне живлення і запобіжить вимкненню бортового комп’ютера та інших споживачів.

Василь

Експерт у сфері автомобільної журналістики. Для написання статей використовуються різні авторитетні онлайн джерела інтернету.

Схожі статті

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Back to top button