Конструкція та несправності вихлопної системи Лади Пріори
На єдиній платформі ВАЗ 2108 відповідний виробник із Тольятті став виготовляти легковий бюджетний автомобіль Лада Пріора. Заводська назва її модифікацій ВАЗ 2170 – 2173. Дану модель випускали з 2007 по 2018 роки, і вона не рідко зустрічається на автошляхах України та активно продається на вторинному ринку.
Давайте у цій статті докладніше розглянемо тему такого вузла цього автомобіля, як вихлопна система. Вкажемо на її будову, призначення, поломки, що найчастіше виникають, і методи їх усунення.
Варто зазначити, що якісний глушник на Пріору, резонатор, гофру та інші компоненти вихлопу можна підібрати на сайті glushitel.zp.ua. Тут представлена продукція провідних вітчизняних та зарубіжних брендів, а на запчастини запропоновані хороші ціни.
Призначення вихлопної системи у Lada Priora
У будь-якого легкового автомобіля, що працює на принципі двигуна внутрішнього згоряння, обов’язково має бути вихлопна система. Цей вузол виконує відразу кілька функцій, які варто вказати перед тим, як описувати його будову.
Вихлопний тракт Лади Пріора має таке призначення:
- доведення рівня шуму працюючого двигуна до існуючих норм;
- видалення з відпрацьованих газів найнебезпечніших для екології хімічних сполук;
- безпечне транспортування та охолодження газів від двигуна за межі транспортного засобу;
- участь у формуванні складу паливної суміші залежно від режиму їзди за допомогою лямбда зонда;
- участь у коректній роботі настроєного силового агрегату.
Є інші нюанси, але дані можна назвати базовими. У темі будови вихлопного тракту цього автомобіля ми вкажемо призначення того чи іншого компонента.
З яких вузлів складається вихлопний тракт Лади Пріора
Тепер можна перейти до будови вихлопної системи Lada Priora. Даний вузол складається з таких деталей, (починаємо від двигуна і рухаємось у бік задньої частини авто):
- колектор, в який інтегрований каталізатор (7) – дана деталь безпосередньо з’єднана з двигуном і першою приймає вихлопні гази;
- прокладка колектора (6) – ущільнювач, що забезпечує коректне та герметичне з’єднання колектора та мотора;
- каталізатор або правильно каталітичний нейтралізатор (7) – відповідає за очищення газів вихлопу від найшкідливіших з’єднань, на цьому авто встановлювалися дані вироби стандартів Євро – 3, 4 та 5 (експортний варіант);
- два лямбда зонда (кисневі датчики) – один зветься основний або управляючий, (відповідає за реєстрацію рівня О2 у відпрацьованих газах, він допомагає правильно формувати склад паливної суміші), встановлюється до каталізатора; другий – діагностичний, ставиться після каталітичного нейтралізатора і призначений для контролю оцінки стану справності цієї деталі, він також заміряє величину О2;
- прокладка муфти приймальної труби (8) – колектор та приймальна труба резонатора з’єднані через прокладку за допомогою муфт;
- сполучні труби, гофра та резонатор в єдиній деталі (5) – гофра потрібна для компенсації коливань та вібрацій у тракті, це збільшує термін служби всієї системи, а резонатор – додатковий глушник, що відповідає на першому етапі за гасіння звукової хвилі;
- труби (з’єднувальна та вихлопна) з основним глушником в єдиній конструкції (1) – глушник основний елемент, що робить автомобіль тихим під час роботи двигуна;
- гумові термостійкі підвіси на резонаторі та глушнику (2) – забезпечують не жорстке кріплення всієї системи до кузова, як би підвішують її, жорстке кріплення заборонене в даній ситуації;
- кільце ущільнювача з хомутом (3 і 4) – з їх допомогою труба резонатора кріпиться щільно до труби глушника, хомут затискається за допомогою болтового з’єднання.
Таку будову має система вихлопу Пріори. При цьому за довжиною та деякою геометрією труб вона буде відрізнятися залежно від типу кузова, що застосовується в тій чи іншій модифікації цього автомобіля.
Несправності системи вихлопу Lada Priora, що часто виникають, і варіанти вирішення проблем
Якщо говорити про найчастіші поломки вихлопної системи у Lada Priora, то можна виділити глушник і резонатор. У певному роді можна сказати, що це витратні деталі, оскільки вони постійно перебувають під дією вологи, високих температур, вібрацій та інших впливів, що руйнують їх.
Товщина сталі на банках резонатора та глушника безпосередньо залежать від терміну їхньої служби, але вони не можуть бути особливо важкими. Хорошої якості ці вироби можуть прослужити більше трьох років, добре, якщо вони матимуть захисне покриття, а дешеві приблизно 1-1,5 року. Глушник та резонатор згодом зношуються, тому при поломці їх тільки змінюють на нові запчастини.
Також порівняно вразливою деталлю у вихлопі Пріори є гофра, вона може прогоріти з часом, що призведе до її заміни. Цей виріб не ремонтують, а лише змінюють на новий. Важливо правильно поставити гофру і не створювати надмірного натягу у стані спокою, інакше вона швидко зламається під час експлуатації.
Каталізатор служить досить довго, але якщо його не можна почистити або відновити, його слід замінити на новий. Такий ремонт досить дорого коштує, тому часто його зовсім видаляють і ставлять на його місце вогнегасник або просто систему труб. Так вдається суттєво заощадити, правда очищення газів у цьому випадку проводитись в автомобілі не буде.