Ремонт автомобіля

Чому блимає спіраль свічок накалу на панелі приладів?

Лампочка свічок розжарювання загоряється за мить до запуску двигуна? Все гаразд, автомобіль щойно повідомив вам, що свічки розжарювання нагріваються. Однак іноді цей елемент на приладовій панелі блимає або горить постійно, навіть якщо ви вже давно завели машину. Ось кілька порад щодо можливих причин цього.

Що ви дізнаєтеся з цієї статті в блозі?

  • Для чого використовуються свічки розжарювання?
  • На які проблеми вказує індикатор свічок розжарювання?
  • Коли свічки розжарювання близькі до перегорання?
  • Що можна зробити, щоб свічки розжарювання не викликали проблем?

Свічка накалювання, що блимає під час руху автомобіля, може бути викликана низкою причин. Найчастіше вона свідчить про проблеми з системою впорскування (або її управлінням), засмічення паливного фільтра, пошкодження паливного насоса, стоп-сигналів або блоку управління турбокомпресором. Крім миготливої лампочки, тривожними симптомами також є зміна культури роботи двигуна, проблеми із запуском і дим від свічок. Щоб уникнути серйозних пошкоджень – аж до руйнування двигуна – негайно відремонтуйте автомобіль.

Навіщо потрібні свічки накалу в дизельних двигунах?

Ви коли-небудь замислювалися, чому свічки накалу необхідні для запуску дизельних автомобілів? Ми пояснюємо! Для того щоб паливо самозаймалося, камера згоряння має бути достатньо нагріта, щоб повітря, яке надходить до неї, досягло температури не менше 350 градусів Цельсія. Весь процес нагріву займає від декількох секунд до декількох секунд і супроводжується безпомилковим сигналом – лампочкою свічок запалювання, що загоряється на приладовій панелі. Коли вона гасне, це ознака того, що температура досягла необхідного рівня і можна сміливо повертати ключ до упору.

Коли щось іде не за планом… Причини миготіння

Можливі причини миготіння лампочки свічок накалу під час руху можна перерахувати таким чином:

  1. Проблеми із системою впорскування або блоком керування. У деяких випадках, миготіння лампочки може бути спричинене несправностями в системі впорскування палива або блоці управління цією системою. Для точної діагностики необхідно звернутися до механіка і перевірити, чи не зачеплені інші чутливі компоненти, як-от блок керування турбокомпресором, насос високого тиску або датчик частоти обертання розподільчого валу. Особливо складно діагностувати проблему на автомобілях групи VW, де часто проблема пов’язана зі стоп-сигналами, тому спочатку варто перевірити, чи працюють фари взагалі під час увімкнення.
  2. Засмічений паливний фільтр або несправність вакуумного датчика. Миготіння світла також може бути спричинене засміченням паливного фільтра, який потребує заміни, або несправністю вакуумного датчика. Також можливі пошкодження паливного насоса або регулятора тиску палива.
  3. Відмова реле та несправність блоку керування свічками накалювання. Блок керування свічками розжарювання зазвичай оснащений температурним датчиком, який контролює роботу свічок. Якщо цей датчик несправний, лампочка може або не вмикатися взагалі, або довго не гаснути. Інші явні ознаки проблеми можуть включати дим і нерівну роботу двигуна, проблеми із запуском або коди несправності, які відображаються на комп’ютері автомобіля. У такому разі слід перевірити електричні з’єднання реле, вхідну напругу та вимикач запалювання.
  4. Несправність системи наддуву (турбіни), яка відповідає за роботу турбіни, може призвести до таких симптомів: миготіння спіралі на дизельному двигуні. Головними причинами таких несправностей можуть бути поломка турбіни, проблеми з системою управління турбіною, нещільність системи (наприклад, пошкоджений патрубок або інтеркулер), неправильне налаштування геометрії турбіни або поломка датчика тиску у впускному колекторі.
  5. Несправність датчиків. Нині дизельні автомобілі оснащені безліччю електронних систем, призначених для оптимізації викидів, потужності та економічності таких автомобілів. Якщо одна з цих систем або датчиків виходить з ладу, комп’ютер автомобіля інформує водія про несправність, часто сигналізуючи миготливою спіраллю і індикатором, що світиться, “Check Engine”.
  6. Несправність паливної системи. У сучасних автомобілях, якщо виникає будь-яка проблема з дизельною паливною системою, на приладовій панелі може блимати спіраль. Такі несправності можуть бути пов’язані з різними компонентами, такими як ПНВТ (паливний насос високого тиску), датчик тиску тощо. Наприклад: форсунки можуть зливати паливо в обратку;
  7. регулятор тиску палива на насосі може працювати неправильно.
Важливо відзначити, що для точної діагностики та усунення проблеми рекомендується звернутися до кваліфікованого механіка або сервісного центру, де можна буде провести детальнішу перевірку і ремонт несправних компонентів.

Небезпечне водіння з несправними свічками накалювання

На жаль, трапляється і так, що несправність свічок накалу довгий час залишається прихованою. Контрольний індикатор на приладовій панелі не рухається, а чути лише ледь вловимі сигнали, як-от погіршення культури роботи двигуна (шуми, вібрації) або легке димлення зношеної свічки розжарювання під час запуску. Сучасні дизельні двигуни з системою common-rail набагато ефективніші за старші покоління. Тому вони дають змогу заводити автомобіль за температури 0 градусів, навіть якщо одна зі свічок запалювання не працює. Однак сучасні дизелі також потребують пильної уваги. Якщо ви проігноруєте вищезгадані симптоми (різна культура експлуатації, дим) і поїдете зі зношеною свічкою запалювання, ви ризикуєте, що цей надважливий компонент зруйнується та провалиться в циліндр двигуна. Це призведе до пошкодження приводу. Саме тому ми закликаємо вас регулярно перевіряти свічки запалювання.

Як доглядати за свічками накалу?

Догляд за свічками розжарювання має здійснюватися цілий рік. Як? Перш за все, час від часу викручуйте і вкручуйте їх – тоді під час зносу у них не буде запеченої різьби, і ви зможете замінити їх без проблем. Крім того, ви знизите ризик їх виривання, що може зажадати зняття головки двигуна в досвідченому сервісному центрі, а це може коштувати до кількох тисяч фунтів. Під час вкручування свічок запалювання завжди використовуйте динамометричний ключ. Але перед цим нанесіть на них термостійке мастило. Це не тільки полегшить їхнє вигвинчування в майбутньому, а й зробить їх менш схильними до корозії і більш герметичними.

У повсякденному житті ви можете просто спостерігати за роботою свічок розжарювання. Якщо вони близькі до перегорання, їм часто потрібно більше часу, щоб завести автомобіль на холодному двигуні.

І найголовніше – вибираючи свічки запалювання для свого автомобіля, дотримуйтесь рекомендацій виробника. Купівля тих самих свічок накалу, які від самого початку були встановлені на вашому автомобілі, може запобігти їхньому пошкодженню, а також підозрілій роботі двигуна, виходу з ладу свічкового приводу і підвищеному утворенню шкідливих речовин, що в гіршому випадку призведе до дорогого ремонту.

Василь

Експерт у сфері автомобільної журналістики. Для написання статей використовуються різні авторитетні онлайн джерела інтернету.

Схожі статті

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Back to top button