Hyundai Sonata Hybrid 2.4 AT: характеристики, виробник, витрата палива, плюси та мінуси
Двигун | |
---|---|
Двигун | 2.4 MPi Hybrid |
Тип двигуна | Гібрид |
Тип палива | Бензин |
Об’єм двигуна, куб.см | 2359 |
Розташування циліндрів | Рядне |
Кількість циліндрів | 4 |
Кількість клапанів | 16 |
Ступінь стиснення | 13.0:1 |
Потужність, к.с. | 199 |
Оберти макс. потужності, об./хв. | 5500 |
Обертовий момент, Нм | 319 |
Обороти макс. моменту, об./хв. | 1000-2500 |
EV-режим | |
Кількість електромоторів | 1 |
Потужність електромотора, к.с. | 47 |
Обороти макс. потужності електромотора, об/хв | 1630-3000 |
Крутний момент електромотора, Нм | 205 |
Оберти макс. моменту електромотора, об/хв | 0-1630 |
Потужність ДВЗ, к.с. | 159 |
Обороти макс. потужності ДВЗ, об./хв. | 5500 |
Крутний момент ДВЗ, Нм | 209 |
Обороти макс. моменту ДВЗ, об./хв. | 4500 |
Динаміка і витрата | |
Максимальна швидкість, км/год. | 195 |
Час розгону (0-100 км/год), с | 8.9 |
Витрата палива (міський цикл), л. на 100 км | 6.7 |
Витрата палива (заміський цикл), л. на 100 км | 5.8 |
Витрата палива (змішаний цикл), л. на 100 км | 6.3 |
Габарити | |
Кількість місць | 5 |
Довжина, мм | 4821 |
Ширина, мм | 1834 |
Висота, мм | 1466 |
Колісна база, мм | 2794 |
Колія передніх коліс, мм | 1598 |
Колія задніх коліс, мм | 1598 |
Споряджена маса, кг | 1568 |
Об’єм паливного бака, л | 65 |
Коробка і привід | |
Коробка передач | 6-АКП |
Автоматична КПП | Да |
Тип коробки передач | Автомат |
К-ть передач | 6 |
Фірма КПП | Hyundai |
Привод | Передній |
Гальмівна система | |
Передні гальма | Дискові |
Задні гальма | Дискові |
Колеса | |
Діаметр дисків | 16 |
Тип дисків | Легкосплавні |
Шини | 205/65/R16 |
Огляд Hyundai Sonata Hybrid 2.4 AT
Популярна марка автомобілів, особливо в центрально-східній частині України, – це Hyundai Sonata. Її попит високий як серед звичайних автовласників, так і в таксі. Найчастіше ці автомобілі потрапляють на українські дороги з американських аукціонів, їх випуск розпочався в березні 2010 року.
В автосервісі Master Service Electro ми часто зустрічаємо Hyundai Sonata з типовими проблемами, такими як проблеми з батареєю, 12-вольтовим акумулятором, системою ABS і мотор-генератором (МГ2). Однак, провівши своєчасну діагностику або регулярне обслуговування, ми можемо уникнути цих проблем. Давайте розглянемо проблемні моменти, поломки, які зустрічаються найчастіше.
Аварійна відмова високовольтного запобіжника в Hyundai Sonata Hybrid
Це поширена несправність, і поки що майстри не можуть дати точну відповідь на питання про причини виходу з ладу високовольтного запобіжника. Існує гіпотеза, пов’язана з особливостями цієї марки, такими як повітряне охолодження батареї. В електричному джерелі живлення утворюється конденсат через відмінності температур і вологості повітря в салоні автомобіля.
Високовольтний запобіжник ВВБ має форму циліндра і наповнений кварцовим піском, необхідним для придушення плазмової дуги, що виникає під час короткого замикання в ланцюзі батареї. Незважаючи на умовну герметичність, запобіжник схильний до температурних перепадів, які можуть викликати мікротріщини в корпусі, що призводять до потрапляння вологи кварцовим піском.
Це призводить до окислення мідних контактів усередині запобіжника і корозії металу, що зменшує переріз провідника і підвищує його опір. Під навантаженням струм збільшується, і місця з корозією перегріваються, що призводить до перегорання провідника запобіжника.
Наслідки виходу з ладу високовольтного запобіжника вкрай неприємні: автомобіль зупиняється. Зазвичай сценарій розвитку подій такий: евакуація → звернення до спеціалізованого сервісу → заміна запобіжника кваліфікованими фахівцями.
Щоб запобігти подібним ситуаціям, необхідно регулярно замінювати запобіжник. Цю роботу слід виконувати тільки в спеціалізованому сервісі, оскільки це стосується високовольтної системи, і не кожен механік має необхідну кваліфікацію для роботи з високовольтними батареями.
Важливо відзначити, що в сервісній документації по Sonata Hybrid немає інформації про цю проблему або про рекомендовані терміни заміни запобіжника. У разі виходу з ладу запобіжника рекомендується замінити його на новий, оскільки використання вживаного екземпляра може призвести до аналогічної несправності в самий невідповідний момент, що спричинить повторне звернення до сервісу.
Автоматична розрядка високовольтної батареї в Hyundai Sonata Hybrid
Ще одна поширена проблема, за якої високовольтна батарея гібрида розряджається до нуля, що призводить до неможливості запустити мотор-генератор електродвигуна. Це може відбуватися як під час руху, так і після тривалої стоянки.
Фахівці виділяють такі потенційні причини:
- Несправність МГ1.
- Несправність ДВЗ.
- Тривале зберігання або транспортування автомобіля без запуску ДВЗ.
- Несправність плати BMS.
Рішення: Виробник рекомендує повністю замінити високовольтну батарею, якщо вона повністю розрядилася. Для українських власників автомобілів це може бути викликом.
Помилка МГ2: проблеми з електродвигуном
Іноді виникають несправності, пов’язані з помилкою електродвигуна мотор-генератора (МГ2). У таких ситуаціях потрібно провести калібрування резольвера (датчика положення ротора електродвигуна).
Подробиці про експлуатацію гібридних автомобілів можна знайти в статті “ТОП 8 порушень в експлуатації гібридних автомобілів”.
Пробій високовольтної ізоляції у мотор-генератора Sonata Hybrid
Мотор-генератор Sonata Hybrid знаходиться всередині коробки і омивається трансмісійним маслом. Якщо масло низької якості або в нього потрапила вода, то, ймовірно, виникне помилка “Пробій високовольтної ізоляції”.
Ознаки поломки: Sonata Hybrid не запускається, на приладовій панелі з’являється сигнал про пробій у високовольтній ізоляції.
Рішення: необхідно видалити мотор-генератор і усунути наслідки несправності, включно з видаленням корозії, зносу і, в деяких випадках, вологи.
Швидкий знос 12В акумулятора
Це поширена проблема для всіх власників Sonata Hybrid і KIA Optima – ігнорування регулярної заміни 12В акумулятора.
Часто зустрічається сценарій: водій зупиняє автомобіль, вимикає запалювання і виходить з машини. У цей момент контактори високовольтної батареї відключаються, але музика або світлова сигналізація продовжують працювати в машині. Потім водій відкриває багажник і йде, залишивши автомобіль без нагляду. Навіть така коротка ситуація може призвести до того, що гібрид більше не запуститься.
Рішення: регулярно міняти акумулятор або постійно використовувати запуск від іншого автомобіля.
Несправність у блоці ABS або гальмівному пристрої Brake Booster
Проблема з гальмівним пристроєм Brake Booster є ще однією поширеною несправністю у Sonata Hybrid. Ознаки цієї проблеми можуть бути виявлені за помилками на приладовій панелі: виникнення помилок курсової стійкості, ABS або рульової рейки. Багато водіїв продовжують їздити з цією проблемою багато років, оскільки сигнал про несправність зникає після перезапуску автомобіля.
Що можна зробити: думки фахівців від Service Electro різняться:
- В одному випадку може виявитися ефективною заміна інвертора, в якому встановлено DC/DC перетворювач. Він, своєю чергою, забезпечує живлення гальмівного пристрою.
- В інших випадках може знадобитися заміна гальмівного пристрою Brake Booster разом із блоком ABS.
- Іноді достатньо замінити сам блок ABS.
В будь-якому зі сценаріїв необхідна попередня діагностика й ухвалення рішення, що відповідає потребам клієнта.