Конструкція і несправності вихлопної системи Шкода Октавія
Можна назвати одним із популярних легкових автомобілів в Україні – Шкоду Октавію. Вона в широкій гамі пропозицій присутня на внутрішньому вторинному ринку країни, її часто приганяють з-за кордону як старі іномарки, також цю нову модель купують наші громадяни з автосалонів.
Давайте розглянемо питання будови і функцій у цьому авто такого вузла, як вихлопна система. Вкажемо на найпоширеніші її проблеми та поломки, а також способи їхнього вирішення та усунення. Якщо вам потрібна в комплекті вихлопна система до Шкоди Октавія, або ви шукайте окрему запчастину, то її можна підібрати на цьому сайті. Тут широкий асортимент і хороший вибір виробників поєднується з вигідними цінами.
Навіщо в автомобілі Škoda Octavia система вихлопу?
Можна сказати, що будь-який автомобіль, який використовує вуглеводневе паливо, оснащений системою вихлопу, і її основне призначення однаково для всіх авто, це буде справедливо і для Škoda Octavia.
Функції вихлопної системи полягають у такому:
- зниження шуму двигуна – без цього вузла, працююча машина була б надмірно гучною;
- очищення відпрацьованих газів від шкідливих речовин – здійснюється за рахунок наявності в системі каталізатора (каталітичного нейтралізатора);
- безпечне виведення газів з автомобіля і зниження їхньої температури – за допомогою герметичного тракту відводяться відпрацьовані гази так, щоб вони не потрапляли в салон;
- формування паливної суміші за допомогою першого лямбда-зонда – корекція суміші відбувається після реєстрації датчиком кисню його концентрації в газах, так оптимізується процес роботи двигуна залежно від режиму їзди;
- налаштована роботи двигуна, де вихлоп відіграє безпосередню роль.
Система має герметичну конструкцію від двигуна до вихідної труби, яка розташована в задній частині автомобіля. Тепер перейдемо до її будови.
Будова вихлопного тракту Шкода Октавія
Детально розглядати будову вихлопної системи автомобіля Škoda Octavia ми не будемо, хоча б з тих міркувань, що цього авто налічується вже 4 покоління, і в кожному були різні модифікації. Використовувалися бензинові та дизельні двигуни різної потужності та об’єму. Тому нюансів досить багато.
Розглянемо базову будову, і вихлопна система цього автомобіля включає такі компоненти:
- випускний колектор – з’єднується з двигуном через прокладку і приймає вихлопні гази, що надходять із випускних клапанів;
- перший кисневий датчик (лямбда-зонд) – вимірює рівень О₂ у відпрацьованих газах і допомагає електронному блоку управління автомобіля коригувати склад паливної суміші;
- каталітичний нейтралізатор або каталізатор (фільтр сажі для дизеля) – займається очищенням газів вихлопу від найбільш шкідливих речовин;
- фланці та прокладки – з’єднують каталітичний нейтралізатор, коллектор з іншою частиною системи;
- другий лямбда-зонд – контролює роботу каталізатора, вимірюючи рівень кисню в газах, що виходять після нього;
- проміжна труба з гофрою – така деталь, як гофра глушника, знижує вібрації від двигуна і від руху авто, і подовжує термін служби всієї решти системи, уберігаючи її від пікових коливань;
- резонатор – додатково знижує шум двигуна, в парі з глушником виконує цю функцію;
- глушник – зменшує звукову енергію, що виникає від працюючого двигуна, в деяких моделях Шкоди Октавії ставлять два глушники, так зменшення шуму відбувається з куди більшою ефективністю;
- гумові підвіси – забезпечують підвішування системи вихлопу до кузова, що робить саме з’єднання рухомим;
- хомути – з’єднують щільно і герметично труби резонатора і глушника.
Всі ці компоненти забезпечують виконання основних функцій вихлопної системи. При цьому з часом вони виходять з ладу, давайте розглянемо найпоширеніші та найчастіші поломки.
Часті поломки і варіанти вирішення проблеми з вихлопом Škoda Octavia
Найбільш схильні до поломок резонатор і глушник, які працюють в умовах підвищеної вологості, вібрації і високих температур. Вони часто замінюються новими, оскільки не підлягають ремонту. Важливо вибирати деталі з товщиною стінок не менше 1,2 – 1,5 мм, що продовжує термін служби до 3 років і більше. Якщо є антикорозійне покриття, наприклад, алюмінізація, то термін буде вище трьох років. Звичайні неякісні глушник і резонатор з тонкої сталі служать 1 – 1,5 року в середньому.
Гофра також може вийти з ладу через прогар, і вона підлягає тільки заміні, ремонт цього виробу неможливий. При установці гофри важливо уникнути статичної напруги, щоб запобігти пошкодженню деталі. Гофрована частина не повинна бути в розтягнутому або сильно стисненому стані після монтажу та у стані спокою.
Каталітичний нейтралізатор може повністю вийти з ладу, і в разі неможливості його відновлення потрібна лише заміна, що може бути дорогою операцією. Іноді замість нього встановлюють звичайну трубу або полум’ягасник, так з’являється можливість не витрачатися на дорогу заміну, але це також забирає функцію очищення вихлопних газів.
Труби всієї системи, а особливо труби колектора, зазвичай довговічні та замінюються у складі резонатора або глушника. При капітальному ремонті системи глушника також слід замінити гумові підвіси та болтові з’єднання і хомути. Кріплення змінюється комплектом і є витратним матеріалом. Спільно встановлювати старі підвіси та нові не рекомендується.